Tips!

Vi har ett rum i källaren som är till för aktiviteter som fotboll, innebandy, hoppa och springa, bygga koja och titta på film. Det är ett rum på 42 kvadrat som jag nu vill göra något roligt med och då tänker jag på väggarna. Ska man gå lös på färger, sätta upp wallies/text eller fixa och trixa med ljus. Det får bara inte vara något som sticker ut som hyllor och lampor, det är ett oömnt rum. Kanske låta barnen bestämma? Funderingar finns om att måla en fotbollsplan i taket och ner på väggarna. Det får inte bli för mörka färger eftersom det är i en källare(jag som helst vill gå i svart och vitt med inslag av rosa, lime eller turkost) Jag behöver nog lite hjälp, finns det någon där ute som har lite ideér!

             

Bilderna visar delar av rummet i källaren. På ena kortsidan finns en stor griffeltavla, så det är bilden där Jonathan spelar boll som det måste till en förändring...

Kommentarer
Postat av: Maria

Källaren är ju ett annat rum, och med det menar jag att man inte ser det uppifrån. Tycker därför att ni ska gå i härliga färger. Det är ju ett lekrum.

Just nu tycker ju Jonathan att det är superskoj med kojor, och Hannes kommer ju snart också att bygga. Kanske göra ett lite ute tema. Lite grönt, träd, röda blommor mm.

2008-08-04 @ 22:01:30
Postat av: Malin

Vad som behövs är ultravita väggar och en stor discoboll med massor av färg, glitter och olika ljusmöjligheter. Detta blir en fin kontrast till de öfre våningarnas sobra färgskala och finstämda smak!

2008-08-05 @ 22:45:26
URL: http://westofthemoon.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0