Jobbig kväll

Jag sitter här och har gråten nära till hands...Jag börjar nämligen jobba i morgon och kommer att se mina små guldklimpar i ca 1 h. Usch så tråkigt..tänk att livet går ut på att jobba. Jag vet att pappa är hemma och jag kommer till ett roligt och utmanande jobb men att komma hem när dagen nästan är slut känns för J...Jag ska försöka tänka på allt det roliga vi hunnit med på mina 1½ år hemma. Nu ska jag sätta mig i soffan och titta på årets julkalender med barnen "Skägget i brevlådan", hoppas den är lika bra som det låter. Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Ja, det är separationsångest när barnledigheten är över. Har inte sett julkalendern, men för mig kommer nog alltid "Teskedsgumman" vara nummer ett! ;) Så gammal är jag.

2008-12-01 @ 19:24:06
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Postat av: Stina

Här kommer en stor "pigga-upp-dig.kram", det kommer att gå hur bra som helst. Tänk att kvalitet går före kvantitet! Nästa sak är att vips så har ni hittat en rytm på dagen som säkert blir bra för er alla.Lycka till i morgon!! KRAM

Postat av: Daniella

Förstår att du känner det så, men tänk så många som blir glada när du kommer tillbaka till jobbet i morgon:) Det kommer gå jätte bra!

Felix blev lite besviken på j-kalendern i år. Han trodde det skulle vara samma som förra året. Han älskade den. Kram

2008-12-01 @ 21:22:14
Postat av: Proforma

Jag känner igen känslan! Någon annan ska få vara med ens barn när man själv vill vara där för dom. Det är alltid svårt till en början men sen kommer man in i det och då går det bättre!

Lycka till i morgon!

2008-12-01 @ 21:51:16
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: jenny

Jag vet hur det känns! Det är mest vi mammor som oroar oss vilket vi egentligen inte behöver. Du ska se att det kommer gå jättebra. Hoppas jag kommer få se dig på IKEA :)

2008-12-01 @ 21:52:33
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: eva e eriksson

snälla kontakta mig!!



Hälsar

eva

2008-12-02 @ 12:11:34
Postat av: Johanna

Tråkigt att du måste börja jobba igen så fort men som du själv sa, tänk på tiden då du har varit hemma hos dina barn och allt roligt ni har gjort ler. Jag tyckte inte att julkalendern var speciellt bra i år, jag tycker inte att den har varit speciellt bra på många år, det var annat när vi var små när trolltider gick den tyckte jag jättemycket om, vilken är din favorit?

2008-12-02 @ 18:56:51
Postat av: Tilda

Jag förstår, har samma hemska ångest.... VILL INTE börja jobba igen.



Du har vunnit min barntavla i Juniforms Utställning 2008 - hoppas det kan pigga upp lite! :) har skickat ett mejl - du kan väl sända mig din postadress så jag kan skicka den åt dig?



KRAM!

2008-12-02 @ 19:39:11
URL: http://www.sweetcolorful.blogspot.com
Postat av: Mrs. b

Förstår att det känns jobbigt - hoppas det har gått bra ändå!

Svar ang. ängeln: Nja, jag tror nog dagisfröknarna har hjälpt till en del med den, så det är väl inte helt och hållet storebrors alster... :-)

2008-12-02 @ 21:13:23
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej! Har själv oxå lite börja jobba ångest, så jag känner med dig!! Jag har varit hemma ca 1,5 år och börjar jobba nu den 7 jan. Det är verkligen med blandade känslor.

Hoppas att du har det bra på jobbet o att du får in bra och trivsamma rutiner! KRAM

2008-12-28 @ 20:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0