Resor med barn..

Med en man som jobbar på Sterling och en resglad familj,
så har det blivit en del resor sen Jonathan föddes.
Vi börja lite försiktigt med en resa till Nice som första
resmål med barn. Att åka hit med små barn är bra (under två år).
Lagom flygresa, en flygplats som ligger nära centrum och ett
underbart gamla stan att gå rundor i med skön skugga och
mysiga butiker. Vill man bada, och det vill man ju så ska man
lämna Nice för en tågfärd ca 7 min mot Villa France. Då åker
man bort från stora stenar till härligt små...

   Jonathan 1 år i Nice

Det var något som inte blev som det skulle med vårt hotell
så vi klagade lite och fick då som plåster på såret lite
nya hotellnätter. Så ett halvår senare var vi åter i Nice, underbart...

  Jonathan 1½ år i Nice

Per var på en personalfest och vann då en veckas semester
Lanzarote. Denna semester var en flopp. Det hade precis varit storm,
så en hel pir hade blåst in på stranden. Vilket resulterade i att där
var stora grävmaskiner som jobba. I och för sig så var detta höjdpunkten
på hela resan. Där fanns tre restauranger och en
supermarket, sen var det öde.

  Jonathan 2 år på Lanzarote

Ett säkert kort är Portugal. Hit åker vi med farmor o farfar,
hyr ett hus i bergen med stor pool och underbar utsikt.
Vi badar, äter god mat som Per lagar till med traktens råvaror
och på kvällarna åker vi ner till Villamora o strosar.
Per o jag har varit här ett par gånger innan Jonathan kom.

  Jonathan 2 år i Portugal

Att åka till Legoland är bra, det finns mycket till små som
stora. Men tjusning med legot förstår ju inte små barn
och då kanske man lika väl kan åka till något ställe som ligger
närmre. Åker man hit ska man prova inomhusbadet, det ingick
i priset på det boende vi hade. Det roliga är att det finns lego på
rummen som man bor på.

  Jonathan 2½ år på Legoland

Sista resan med ett barn..Hannes fanns i magen!
Här var bra bad, god mat, fint boende och mycket att
gå runt och titta på (affärer).

  Jonathan 3 år Teneriffa

De lite längre flygresorna får vänta tills barnen är lite större.
Jonathan är så rastlös, så att sitta still i mer än 5 h är inget
för honom. Per och jag vill ju verkligen tillbaka till Malaysia
en dag. För snart tio år sen var vi där i tre veckor.
VILKET LAND!!!

Kommentarer
Postat av: jenny

Fantastiska bilder! Vi har inte alls rest mycket ochd et är tråkigt. När jag var yngre åkte jag och min familj till spanien varje sommar. Men nu när barnen är större känns det mycket lättare. Egypten var vi ju sist och nästa år till Thailand. Jag och eddie har pratat lite om att åka till Edinsburg eller Dublin, flygbiljetterna dit är ju rätt så billiga..

2008-06-28 @ 10:18:36
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag skulle också vilja åka till Thailand, men det får vänta tills barnen är lite större. Det är för lång flygresa för våra små. Fast jag tror att vi kommer att välja Malaysia, Per o jag har åkt runt där för många år sen och det var underbart. Vi har bokat resa till hösten, och då bär det av till Malaga.

2008-06-28 @ 20:48:19
URL: http://nakirlu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0