Guldet från Österlen

Gunnarshög      Gunnarshög

Jag är uppvuxen på Österlen med djur och jordbruk i min närhet, ett stenkast från Gunnarshögs Gård som jag nu ska ägna detta inlägg till. Deras produkter är alla gjorda av rapsolja som har många goda egenskaper när vi använder den i maten. Men det är inte bara kroppens inre organ som mår bra av raps - det gör vår hud också.  Vår son Hannes har problem med sin hud vad gäller torrhet och eksem, så för ett tag sen börja jag använda deras kräm och duschkräm vilket vi har blivit väldigt nöjda med. Studier har påvisat att rapsolja har mycket goda effekter på torr och irriterad hud. En förklaring till den goda läkeeffekten kan vara att rapsolja är rik på steroler. Steroler är kända för att dämpa inflammationer och lindra hud irritationer. Råvaran som används vid tillverkningen har de själva odlat eller köpt in av lantbrukare i dess närhet. Produkterna säljs i deras egen gårdsbutik men också hos återförsäljare runt om i landet samt i deras webshop. Har du inte testat deras produkter kan jag varmt rekommendera det.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja jag använder alla dom produkterna och dom är kanonbra både duschtvålen och hudkrämen är jättebra och sen känjuns det bra när man vet vad det är gjort av och att det är naturens egna produkter som man använder.

2009-07-23 @ 23:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0