Nu rullar det på!

För ett bra tag sen skrev jag om mannen min som blev av med jobbet. Nu har vinden vänt, de första dagarna på det nya jobbet är avklarade. Jag som blivit ganska bortskämd med att middagen stod på bordet och tvätten var tvättad när man kom hem. Men det fanns naturligtvis en tråkig sida med, det är aldrig roligt att gå hemma och inte ha ett jobba att gå till.

Nu får det nog till att man planerar och vecko handlar. Kanske rent ut av skalar potatisen kvällen innan. Eftersom jag var mammaledig innan allt detta hände så är det under nästan två års tid som vi inte har behövt vara beroende av tidiga morgnar och sena kvällar. Nu har det varit till att dra upp barnen tidigt och iväg till dagis. (Jonathan har längtat länge efter detta, eftersom man då får både frukost och mellis på dagis.) Jag sätter mig på tåget till jobbet och insåg redan första dagen att jag sakna bilen. Det blir nog en liten omställning för oss. Tur att vi är på den ljusa sidan av året.

Jag har äntligen fått tag på ett par härliga tofflor!


Bild: Ulrika

Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Vad skönt att höra att det finns folk som får jobb i dessa dagar! Allt ordnar sig, som man säger men det är ju så jobbigt på vägen dit...

Ja, det krävs planering om allt ska fungera som småbarnsförälder men man har så mycket igen på att verkligen göra det!

Ha det gott!

Kram

2009-05-06 @ 22:06:01
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Vad skönt att höra att det finns folk som får jobb i dessa dagar! Allt ordnar sig, som man säger men det är ju så jobbigt på vägen dit...

Ja, det krävs planering om allt ska fungera som småbarnsförälder men man har så mycket igen på att verkligen göra det!



Passar på att nämna tävlingen som jag har på min blogg... om du vill vara med!

Kram

2009-05-06 @ 22:07:53
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Milla

Grattis till maken!! Ja dessa omställningar kräver sitt, men plötsligt är det som om tillvaron aldrig sett ut på något annat sätt...

Lycka till i övergången!!

Kram

2009-05-07 @ 16:53:44
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0