Vilken vinter!



Kommer detta hända igen.... det är helt ofattbart att vi här längst ner i vårt avlånga land har så mycket snö och att den fortfarande håller i sig. Vi brukar vara avundsjuka på folk uppåtlandet som har snö på riktigt, vilket gör att barnen kan vara ute och leka med det vita och härliga.

Jag börjar tänka om, vi har det ganska skönt om vintrarna här nere när det på sin höjd blir en decimeter som kanske ligger en eller två dagar (detta är dock i underkant i mitt tycke) När barnen t.o.m börjar gnälla på snön och längtar tills den är borta har det nog blivit lite väl mycket. Som jag skrev i ett annat inlägg tycker jag ju om det, när det blir ljust och betydligt gladare människor av snön.

MEN nu börjar även jag bara se det negativa. Få på barnen lager på lager av kläder som sen ska av när man gått till dagis, som tar en minut och likadant när man ska hem. Då kommer man hem till en hall som inte riktigt håller måttet, det är blött och slaskigt och inte så värst väldoftande. Låt det snart bli vår...


Kommentarer
Postat av: nancy

hej

äntligen har du tagit ditt förnuft tillfånga....det är ju det jag har sagt i veckor, fy för snön...jag vill ha våååår!

kram

2010-02-24 @ 22:27:21
URL: http://resdamm.blogg.se/
Postat av: nancy

hej

äntligen har du tagit ditt förnuft till fånga. Det är ju det jag har sagt i flera veckor......bort med snön, jag vill ha våååår!!!

kram

2010-02-24 @ 22:32:44
URL: http://resdamm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0