Uppgiven

Vad gör man när ens barn (Hannes)  inte vill äta? Macka går bra, men
det kan man ju inte leva på. Så fort vi närmar oss en sked med "riktig"
mat total vägrar han att öppna munnen. Till en början drog man fram hela köket,
sjöng, satte rån i handen och försökte stoppa in en sked när han skulle
äta det. Men nu är det stopp! Han vet mycket väl vad det handlar om.
Denna lilla grabb som snart är 1 år är så liten. Finns det någon som har några tips?
Frågar man på BVC om man ska sluta amma, så får man till svar:
- Tycker du att det går bra att amma så fortsätt du.
Det är klart det går bra att amma eftersom vi gjort det i ett år nu, men frågan
är om det hämmar hans ätande. Jag tror alla mammor svarar SLUTA....
Men har man ett barn som inte vill äta slutar det alltid med "boppe"
för man blir så ledsen när det inte går. Jonathan var en baddare på att äta,
så jag är inte så van vid mat vägrande barn. Det har varit svårt med mat
från första dagen med smakportioner. Skulle det vara vissa ljusa dagar får vi i
honom två infrysta isbitar med mat. Jag är uppgiven.....

Kommentarer
Postat av: jenny

Det är inte lätt! Albert har alltid haft lätt för att äta (kanske lite för mycket..) och anton mycket mer kräsen och åt lite när han var liten. Har du provat med mjukt bröd med lite smör? Jag vet att ni har provat för det mesta och det är bara att fortsätta , hoppas det löser sig. prova gör "matandet" till en lek så att han tycker det är roligt typ.



STOR KRAM

2008-06-28 @ 10:16:36
URL: http://jennyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0