Sommar!


Bild: Ulrika

I ett tidigare inlägg visade jag denna "vas på rad" som jag då inte var ägare till men ville bli.

Men nu är den min!

Det var bara en sak med just denna vas som var lite tråkigt, jag fick skickat ett utställningsex till mig, eller iallafall en använd vas. Det fanns nämligen kalkränder i den och en prislapp påklistrad. Jag skickade ett mail till Cosas som var avsändaren för att få ett svar på varför den såg ut som den gjorde och kanske en liten kompensation. Svaret började bar men ändrade ton allt eftersom...


"Vi beklagar att du fått en vara du inte känner dig nöjd med... Vad beträffar själva vasen så tycker vi kanske att det är lite märkligt att du reagerat på en prislapp, betyder det att du inte köper varor som är prismärkta? Vi packar upp och prismärker alla varor på Cosas, dels för att kontrollera att varorna är hela och dels för i de fall de säljs i butiken att varan är prismärkt. Kalkranden av vatten kan bero på att House Doctor eller fabriken gjort en stickprovskontroll för att se att glaset är helt." 
 

"Först blir man tacksam. Sen får jag säga att tonen inte blev så trevlig. Det var naturligtvis inte prislappen som var anledningen till att jag blev besviken. Utan att den känns använd eftersom där är kalk från vatten. Visst kan den vara testad, men hade jag varit återförsäljare till någon som säljer saker som ser använda ut pga tester så hade inte jag varit nöjd. Du skriver att ni packar upp varorna föra att se så de är hela, är det så hade ni upptäckt detta fel. Så var är trovärdigheten i denna mening. Skulle affärer som säljer vinglas göra tester med ex. vin och beklaga att de är testade och därför ser de ut så här, men det är ok. Det hade nog inte blivit så många glas sålda till rätt pris i den affären. Då hade varan tappat sitt värde och blivit reducerad i pris. Jag vill ha vasen, det är inte pengarna som är problemet. Som jag skrev så behåller jag den eftersom den ska användas även av mig och då få nya kalkränder. Jag önskade mig bara ett trevligare bemötande och kanske en annan ursäkt eller kompensation"

Trots detta lilla utspel är jag mycket nöjd med min vas, men visst kan man bli lite irriterad ibland, eller vad tycker ni? Konversationen slutade helt efter mitt andra mail till dem. Jag kommer med all säkerhet fortsätta göra inlägg om Cosas, vi får väl bara se när.



Kommentarer
Postat av: Ingela

Fy vilken tråkig attityd de hade! Så spydigt svarat av dem! =(

2010-08-05 @ 07:53:47
URL: http://ingells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0