Dagens göra

Nu har verkligen all jul åkt ut med buller och bång. Tänk att det är lika skoj att få bort den som att ta fram den och då lever julen dock bara i tre veckor. Nu vill vi ha ljusare tider, fast snön är fortfarande välkommen hit. Jag minns när jag var barn så åkte vi skridskor och hade skidorna framme, som jag valla med ett litet ljus. Dessa tider år dock ett minne blott här i Skåne. Fast vår lilla sjö i närheten är faktiskt frusen så det blev en liten sväng dit om idag.

Något som jag inte haft tid till på ett mycket bra tag är att läsa en riktigt bra bok. Jag tänkte att detta skulle bli av nu när all julstress har lagt sig. Jag tar gärna fram böcker med berättelser från vårt verkliga liv. Nu blir det en bok där tre systrar berättar om deras skakande uppväxt i den religösa sekten Familjen och om deras flykt från detta liv. De oskuldsfulla av Kristina Jones, Celeste Jones och Juliana Buhring.

   
Foto: Hus & Hem                           

Denna egengjorda soffa fastnade jag för och tänkte att jag skulle göra något liknande nere i vår källare till barnen. Två enkla Ikea-sängbottnar med ett tygöverdrag och en massa kuddar.

Kommentarer
Postat av: Helena på R&S

Vilka fina bilder du hade från ditt hem, hoppas det är ok att jag visar lite av dem på min blogg - kika in och kolla vet jag. :)

2009-01-06 @ 18:38:02
URL: http://roomservice.blogg.se/
Postat av: Susanne

Smart idé med sofforna och riktigt snyggt! Bra med lite djup, så får man plats med många kuddar :)

2009-01-06 @ 21:24:38
URL: http://www.artissima.se
Postat av: Susanne

Smart idé med sofforna och riktigt snyggt! Bra med lite djup, så får man plats med många kuddar :)

2009-01-06 @ 21:26:33
URL: http://www.artissima.se
Postat av: Susanne

Smart idé med sofforna och riktigt snyggt! Bra med lite djup, så får man plats med många kuddar :)

2009-01-06 @ 21:27:16
URL: http://www.artissima.se
Postat av: Anna Brandt

Jag har också sett dessa sofforna i en inredningstidning, jag får oxå habegär efter att fixa så fint. Just nu grejar vi i vårt ena vardagsrum som blir kanonfint med tre st gråbruna målade väggar och en styck vit liggande rå panelvägg. Ha det gott Ulrika! Kram Anna

2009-01-11 @ 14:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0