musli

  • 150 g pumpakärnor
  • ½ l havregryn
  • 150 g solroskärnor
  • 200 g sötmandel
  • 150 g valnötter
  • ljus sirap
  • 1½ dl vatten
  • 2 msk olja
  • 1 msk malen kanel

Gör så här
1. Sätt ugnen på 200° C. 
2. Grovhacka nötterna.
3. Blanda gryn, nötter och kärnor i en i en långpanna. 
4. Blanda vatten, sirap, olja och kanel. Häll blandningen över flingorna och rör om.
5. Rosta flingorna mitt i ugnen i ca 20-40 minuter. Rör om några gånger under tiden. Valnötterna kan man ta bort efter halva tiden (de bränns lätt)
6. Låt blandningen torka och kallna.

Jag brukar ha detta recept som ett stöd men känner mig fram till bästa resultat. Denna mysli är helt fantastiskt att ha på min hemma blandade yoggi som består av Turkisk naturell yoghurt blandat med vaniljyoghurt. Detta kan man äta som godis men på samma gång känna sig lite nyttig.




Bild: Ulrika


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska jag absolut prova när det blir dax ;) ser mumsigt ut

2010-11-18 @ 22:39:13
Postat av: Anonym

2010-11-18 @ 22:40:16
Postat av: Ida

hur mår du? :9

2010-11-18 @ 23:35:45
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Sjuka Tanke

Hej!

Sprid din blogg genom att ladda upp tankar hos oss, varje publicerad tanke länkas nämligen tillbaka till din sida. Och om dina tankar är tillräckligt bra, vill folk säkerligen läsa mer utav dig.

Du har även chansen att röstas fram till "Veckans Tanke" om du har något riktigt bra bidrag att komma med, detta gör att du har din sida länkad på toppen av vår hemsida i en veckas tid.

Kom igen, du har inget att förlora - enbart läsare att vinna!

2010-11-18 @ 23:49:11
URL: http://sjukatanke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0