Fantastiska höst!

Helgen har bjudit oss på ett helt fantastiskt väder vilket gjorde att det blev två dagars utevistelse från morgon till kväll. Vi plocka kastanjer, spela fotboll, hoppa hage och picknicka på lekplatsen. Det var så skönt att bara vara vilket inte är likt mig, det ska alltid hända något eller plockas och fejas med något, men inte i helgen.


Bild: nakirlu

Men det blev en tur hem om till mina föräldrar som är i full gång med att flytta ifrån sin gård med kycklinguppfödning. Där av bilden nedan. Ni kanske känner igen er när jag säger att det finns en hel del saker i ens föräldrahem som man vill ha men på samma gång inte. Jag tänker då främst på skolböcker och andra minnes värda saker, som har varit så bra att förvara just där, men är inte lika roliga att få hem till sig.  


Bild: nakirlu

När man letar i gömmorna hittar man även sånt man inte visste fanns, men som man verkligen vill ha.
Kommer visa fler saker en annan dag...


Bild: nakirlu
       


Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Jag känner igen det där att man vill spara men ändå inte. Alla mina saker jag fick med mig hemifrån när jag flyttade ut står i en låda på vinden och har gjort hela tiden sedan dess. Väntar nu på att barnen ska få det större så de kan ta sina saker... och ställa på deras vind! Det verkar som det går i arv! :)

2010-10-12 @ 10:58:21
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja fastän mina föräldrar inte ska flytta ifrån sin gård så har jag varit hemma och hittat lite av varje som man vill ha i mitt gamla rum, men gamla skolböcker och sånt nä det vill man inte ha men det finns ju många andra roliga saker som man har minnen till som är roliga att ha, fast man får ta det lite pö om på för min sambo gillar inte när det blir för många saker på vinden ler så man får smyga upp sakerna lite då och då hehe! Man har lärt sig hur man ska ta sin karl, det är väl ungefär som att din man inte tycker så mycket om när du springer på loppmarknader och gör fynd, han tycker att du har tillräckligt med saker, men dom förstår inte sig på sådana saker dom ska lämna sånt till oss som begriper oss på det ler, ha det gott.

2010-10-13 @ 23:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0