Lussebullsbak.

Efter en lång dag på jobbet med mycket kundfrågor och andra trevliga uppgifter, så var det helt underbart att komma in genom dörren till vårt hus. Vilken doft....Mannen och barnen hade varit i färd med att baka lussebullar. Jonathan fyra år var en hejare på att göra små kringlor, de blev så små och söta.
Det går bra att inskola Hannes på dagis, det känns lite lättare att vara på jobbet när man vet att det går bra för honom. På tal om jobbet så har jag kommit över den första jobbiga känslan, efter så lång tid hemma. Den första veckan kunde jag inte sluta tänka på att kanske göra något annat, för det var verkligen jobbigt att åka iväg varje morgon och veta att man så ska göra ett bra tag framöver. Men nu är det andra bullar...Jag har hittat tillbaka till känslan som fanns när jag gick hem för 1½ år sen och det känns riktigt roligt.

Kommentarer
Postat av: Proforma

Ja du ser, allt löser sig. Mår barnen bra och det funkar med dagis så mår även mamma bra :) Men visst känns det motigt innan allt faller på plats!

2008-12-15 @ 23:00:51
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Johanna

MMM... dom ser goda ut

2008-12-16 @ 09:10:11
Postat av: Milla S

Å vad skönt att höra! Ger även mig lite hopp inför att börja arbeta igen...

2008-12-16 @ 10:29:35
Postat av: Linda P

Sååååå gott! Jag köpte en lussebulle igår, men det är ju absolut inte samma sak! Ska baka skurna pepparkakor till helgen, muuuuuums!

2008-12-18 @ 19:24:23
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Ser gott ut det där!

Visst är det skönt att allt oftast löser sig rätt bra ändå även fast man själv inte tror det till en början. Skönt att du trivs på jobbet - det är ju ändå en stor del av ens liv som man tillbringar där :-)

2008-12-18 @ 20:37:20
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0