Muffins

Är ni sugna på Muffins så måste ni bara testa
dessa, man drömmer sig bort...
Denna sida bjuder på alla möjliga muffins dagensmuffin.se

Philadelphiaostfyllda hallonmuffins Foto: Martin Ekenstierna

Philadelphiaostfyllda hallonmuffins


10 portioner | Stora formar, 6 st/plåt



Då fyllningen i dessa muffins bli ganska lös vid gräddning är det viktigt att använda amerikanska muffinsformar. Dessa ger bättre stadga och förhindrar att smeten rinner över kanten av formen.


150 g smör/margarin
2 dl socker
2 ägg
1 msk vaniljsocker
1/2 dl mjölk
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning:
1/2 pkt Philadelphiaost
2 dl färska eller frysta hallon
1/2 dl vaniljsocker


1. Vispa smält smör och socker med elvisp.
2. Vispa i äggen.
3. Tillsätt vaniljsocker och mjölk. Rör ner med slev.
4. Blanda mjöl och bakpulver och rör i smeten med slev.
5. Blanda Philadelphiaosten och vaniljsockret i en skål.
6. Häll ca 1 cm smet i botten av formarna.
7. Lägg i ca fyra hallon och en klick Philadelphiaost.
8. Häll ned smet i formarna så att nästan hela formen är full.
9. Toppa med några hallon.
10. Grädda i ugnen i ca 15 min i 200°C.


Kommentarer
Postat av: Annika

Du är fantastisk. Din blogg är ju hur proffsig som helst. Jag är väldigt impad. Du kanske sitter uppe ännu och pysslar med din blogg...Jag går och lägger mig snart. Kram

2008-06-23 @ 23:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0