Källar glädje!

Då var det i stort sätt klart med målandet i källaren för den här gången. Det lär komma något mer men nu behöver vi fundera lite över detta innan vi tänker ut nästa projekt. Det var ju ett tag sen som jag eftersökte idéer till källaren som jag dels ville skulle bli ett fotbollsrum kombinerat med lek och film. Det har ju i och för sig varit det hela tiden men utan inspiration och glädje. Dagarna efter min förfrågan till er så visade Dromhem sina bilder på ett fotbollsrum som hon fixat till. Det var som ett brev på posten. Tack för detta inlägg, det blev samma publik i vårt fotbollsrum. För att sedan bryta sport temat så hämta jag lite idéer och inspiration från Isa Form och dVider. Barnen har verkligen blivit nöjda, jag kan väl tycka att det iallafall inte blivit sämre. Från att ha varit en kal och ful strukturtapet till ett gladera rum var vårt mål. När barnen växer så kommer rummet växa med dem. Då får vi lägga ner lite mer tid och pengar för att få till ett "tv tittande med kompisar rum"


Jonathan i målartagen




Fotbollsplanen gjorde vi av fuskgräsmatta som vi målade linjer på


Publiken

Kommentarer
Postat av: Proforma

Det blev ju kanonbra!! Mycket bra idé med fuskgräsmattan på väggen! Det måste ni känna er nöjda med!

2008-10-05 @ 22:18:47
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: anna.a

Vad kul!!Det blev jättefint!Kram anna.a

2008-10-05 @ 22:58:12
URL: http://dromhem.blogg.se/
Postat av: Stina

Ni är helt otroliga!! Så fint.

2008-10-06 @ 12:10:38
Postat av: Johanna

Vad häftigt rum dina pågar har fått nu, det är mer liv i rummet och fräcka idéer med att rita färglada och roliga motiv på väggen det piggar upp och gör rummet livfullt och roligt och fotbollsplanen var ju också tuff ler jättefint! Kram Johanna

2008-10-06 @ 12:19:44
Postat av: Annika

Så fräckt rummet blev. Kan bara hålla med de andra.

Vad kul att Jonathan är med och målar också. Undras hur det skulle blivit om lillebror skulle hjälpt till. Kram

2008-10-06 @ 20:39:11
Postat av: Carina

Så fint det blev! Kram

2008-10-07 @ 08:02:04
Postat av: jenny

Det blev så otroligt fint! Jag blir väldigt inspirerad :)



stor kram

2008-10-11 @ 12:50:16
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Oj vad fint ni har målat! Och där ser jag ugglan också - den var läcker! :-)

Kan förstå att barnen är jättenöjda!

2008-10-22 @ 22:05:06
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0