Handla och bära hem


Jag brukar hålla ögonen öppna för något smart och behändigt att färda hem matvarorna i från affären. Jag är ganska trött på alla dessa kassar som man asar hem ett antal av varje vecka, som dels kostar pengar och är en miljöbov. Än så länge har jag inte fastnat för något bra. De ska vara smidiga, tåla tunga varor som mjölk...och vara lätta att handskas med, då tänker jag på att de ska ut i bilen efter att varorna kommit på plats i kylen vilket inte alltid är det lättaste och så står man där i affären och måste ändå köpa sig en kasse.


Selton har gjort dessa ihopfällbar korgar, designade av Klas Ruth. De tål upp till 10 kg och rymmer 15 liter. Fast priset är lite väl i överkant för att ha de som matkassar. Så jag får nog leta vidare. Ni kan hitta dessa hos Urban Living.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0